Att prestera utan ork.

När man bara måste, helt enkelt.

Kakorna läggs på hög, snart kommer jag kunna öppna kak-affär.
Kaka på kaka på kaka.

Den första Arlanda/Märsta-veckan har passerat.
Det gick någorlunda smärtfritt om man bortser från den elaka förkylning som höll mig till sängs i två av veckans fem praktikdagar, och som fortfarande orsakar snor, nysningar och nästäppa.

Fredag stressades hem på tåg, eftermiddagen va avkopplande i händerna på först en tant vid Djäkneberget och senare hos Jeanette, och kvällen bjöd på spontant jobbande i tre timmar. Därefter spontan utgång och det vanliga tjafset.

Lördag var hon trött som ett arsel, men tvättid väntade samt ett eftermiddagsmöte med Vocado i Uppsala som va ungefär lika tungt som en stor blötlagd mammut över pannan.
Hemfärd och vrålstress till jobbet där jag kunde släppa allt i sex timmar i ett grymt konditionspass bakom baren.

Söndag väcktes hon efter sex timmars välbehövd sömn av en ihärdigt skällande hund som just i detta då tycktes förtjäna en strypning. Fredagens packning kunde äntligen packas upp, tvätt vikas och lite annat smått och gott.
Sedan inledde vi den roliga söndagsaktiviteten; bodelning. Allt skrevs upp, det räknades på lån, fram och tillbaka, det jämkades och överenskoms, solen utanför sken med intensitet och lockade ut oss på en promenad när vi till slut var klara.
Jag stört-sov i en och en halv timme framför tv:n, och nyss blev jag klar med mitt skolarbete som jag hållit på med sedan kl sex.


Piuh, skulle man kunna säga.
Jag känner mig snudd på ut- och invänd.


Plus att jag har upptäckt att jag har dubbelbokat mig en dag nästa helg. Det är fan det drygaste jävla skit att dubbelboka sig. Alltid är det någon som blir sur.



TACK och LOV iallafall att jag går sena pass nästan hela veckan som kommer.
Annars skulle jag inte palla, inte efter den här helgen.



Bloggen får tyvärr ligga på is tills jag, om möjligt, fått igång någon form av internet där jag bor i Märsta.
Det ska ju gå att surfa på datorn på mobilen, såattsäga, men inte fan fungerar det.


Nu skriker linserna att dom vill ut.

Imorron ska jag packa, åka till skolan och skriva ut arbetet och gå på provsmakning av nya menyn på Harry´s. Varpå återfärd väntar.

Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0