Forsta veckan!


Done.

Och jag har redan hunnit:

- Haft hemlangtan.
- Matt illa.
- Atit mig trott pa thai-mat.
- Hunnit vanja mig vid att skriva pa de hara thailandska tangentborden, trots att det fortfarande ar DRYGT att inte kunna skriva orden som dom ska va :)

Men INTE brant mig namnvart, lite pa axlarna bara.

Och sa tror jag att den har jakla antibiotikan staller till det for magen och kroppen i ovrigt, jag ar ju sa trott sa det finns inte.
Men ingen tandvark!!
Men jag vet inte vad man valjer faktiskt; immunforsvaret och magfloran utslagen eller ont i tanderna.
Nej, jag tror det far bli utslaget immunforsvar.


Okej, nu till lite facts..:
Vi ar i Kata pa Phuket, soder om Pathong.
Har gjort varldens smartaste drag och hyrt en moppe for motsvarande ca 40 kr om dagen, vilken vi far omkring med som fnatt hit och dit.
Och har aker verkligen ALLA moppe. Och man spar ju sjukt mycket pengar pa att inte behova aka tuktuk helatiden vart man an ska.
Sa ja, har har vi varit sedan i fredags da vi flog fran Chiang Mai. Och ska vara ett tag till.
Brakar med flygbolaget som vi ska flyga med till Bangkok for vi vill andra avreseflygplatsen, och forst sa dom att det skulle ga bra, men nu har dom andrat sig.
Sa det blir formodligen till att sakta forflytta oss norrut under de foljande tio dagarna.
Och ingen skada ar val skedd av det.

Det ar ca 30-32 grader varmt, nanting, lite svalare kvallstid.
Har varit fint vader, men inte gassande sol, lite molning och lagom.

Okej.
Det kommer lite bilder har..



Varan gata i Chiang Mai




I kontrasternas land finns aven butiker som saljer enorma gossedjur i drivor...




..trots att huset butiken ligger i ser lite medtaget ut...




En overraskning lag i maten vi kopte med oss pa picnic... :)




Cooking Class. Nu vet jag hemligheterna! Moahahaha..




Schysst solbrillebranna va. HAHAHAHA. Jag ar superhjalten som skyddar staden pa natterna...



Right.
Nu ska jag dricka upp min fanta vilda bar, som smakar precis som avslagen Portello, och sen blir det nog hem och sova tror jag.

Ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0