Okynnesvaken.

Sedan halv nio imorse.

Vilket med enkel matematik betyder att jag sovit tre och en halv timme. Och det går INTE att somna om.
Kan ju bero på att jag har trehundraelva saker att göra idag, bland annat förväntas jag tenta av en två veckors kurs som jag missat när jag har varit borta på semester.

Hur i helvete det nu ska gå till.

Så, ja, jag jobbade igår för första gången sedan hemkomsten. Stod i nattklubben, också för första gången.
Det gick rätt bra. Till slut iallafall när jag räknade med alla mina pengar i kassan och inte lämnade 1700 på bänken i köket....



Ja.
Jag lägger upp lite bilder från Thailand, de sista.

Det blir ingen summering, för till det finns det inte tid, men vi kan säga såhär; vi hade en underbar resa, jag va ganska mycket sjuk och även Björn, men det va okej ändå, vi gjorde massa grejer och upplevde minnen för livet, vi hade härligt väder, vi solade och badade, vi tog dagarna som de kom, det mesta löste sig rätt bra med resor och annat, vi fick våra tats gjorda, vi köpte det vi ville köpa, pengarna räckte med nöd och näppe och resan avslutades med en riktigt helvetisk natt på Moskavs flygplats där vi, båda magsjuka, låg på golvet i ett hörn under lysrören och försökte sova i skift så vi inte skulle bli rånade.
Jag vill aldrig mera sätta min fot på Moskvas flygplats, men förutom det va det en underbar resa.
Och det va sååååå skönt att komma hem.
Att vrida på kranen och ta ett glas vatten, att folk förstår vad man säger när man pratar och att kunna ta sig för egen maskin till ställen som man vet vart dom ligger och sedan kunna hitta hem utan karta.
Det är sånt man uppskattar när man har varit iväg ett tag.

Och det är väl lite av grejen med att åka på semester tycker jag, att man ska uppskatta sin vardag igen när man kommer tillbaka.


Oh, well.


Idag förväntas jag alltså åstadkomma något slags arbete som ska lämnas in till Tina.
Lägenheten ser ut som ett bombnedslag, jag ska flytta imorgon, jag måste förbereda en massa grejer inför det, och inte minst packa, ska jobba kl 18, och sen lika mycket till ungefär.


Vocado har blivit utsedda till Årets Kör 2011 av Sveriges Körförbund och fick hastigt och lustigt åka till Erik Eriksson-hallen på Skeppsholmen i Stockholm igår och ta emot priset och sjunga en låt.
Det är sjukt stort, jag kan inte ens gå in på det för det skulle bli för långt, men vi kan nöja oss med att säga att det här kan vara det som avgör om vi lyckas eller inte.
Det va jävligt kul att det blev vi, och en smärre chock för oss alla.
Så, framtiden får utvisa vad det kommer innebära framgångsmässigt.





Och nu lite semesterbilder....






Koh Samui. Skapliga vågor va det när vi var där.




Gatan utanför hotellet på Koh Samui.




Mot fastlandet!




Mycket isté vart det!




Även mycket indiskt vart det...




Hårisättning på Kao San Road. Där kan man köpa ALLT. Inte bara allt du kan tänkas stoppa i munnen eller sätta fast på eller tillföra din kropp på något annat sätt utan även körkort och examina i olika ämnen och graderingar, ping pong-shower, eller varför inte en fru!?




Here is where the magic happens. Även det på Kao San Road btw.




Och här händer det för mig...!




Shopping i Bangkok. Igen lek..




Vi hittade skitstora varaner i Lumpini Park i Bangkok. Som vi precis efter det här kortet är taget fick veta att man inte fick gå så nära.. :)







Ha en fin lördag!


Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0