Söndag i St Johns.


Idag är det vilodagen.

Vi håller på och tvättar i den enorma upplaga av tvättmaskin som står i garaget här intill. Efter viss ansträngning kunde vi läsa oss till vilket medel som skulle vara i vilket fack och hur sedan hela maskineriet skulle sättas igång.
Så snart är det dags för torkning.

Vi har sovit ut, igår va det en enormt trött dag efter fredagkvällens bravader, de andra begav sig hem till Six Vocalensemble på chokladkaka och té efter deras konsert, men jag begav mig hem. Kunde inte hålla ögonen öppna.

Ikväll är det grillfest hos herrn i det norska huset. Han som hatar franska viner och The Simpsons (inte de gula tecknade figurerna utan det äldre paret som jag, Amanda och Anton huserar hos under festivalen).
De är tråkiga filosofer tycker han.
Och vi kan väl inte annat än att hålla med.
Men snälla är dom.
Igår fick vi leverans av varor vilka vi beställt från en lista.
Vi får sköta allt själva med matlagning, diskning och annat.
Till skillnad från de andra tre som bor hos han med grillfesten.
Men vi tycker det är rätt skönt.
Vi äter när vi vill, sover när vi vill och behöver inte sitta och vara trevliga när vi inte har lust.


Jag börjar känna att jag skulle kunna tänka mig att åka hem sådär om några dagar, eller iallafall fortsätta resan till New York.
Hemlängtan har inte satt sina klpr i mig riktigt än, kanske kan det vara så att jag slipper.
Man är ju så aktiverad helatiden så det finns inte tid att ens fundera över att det finns ett hemma.
Må, ti och ons kvar här på festivalen.
Sen drar vi tidigt på to morgon.
Till NY!
Det kommer bli vansinnigt.


Jag tänkte jag skulle börja på läxan lite.

Klockan är halv sex på kvällen hemma.
Och Power Meet är över för den här gången.
Jag är sjukt nyfiken på hur det har varit och hur det har gått, vad vi har sålt för, om vi har satt rekord, hur dräggiga raggarna har varit och hur många hamburgare som faktiskt serverats.

Saknar er där hemma!

Nu ska jag visst locka Amandas hår.



Puss från ett stormblåsigt St Johns!




e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0