En annan kultur.


Nyss på väg upp från tvättstugan:

En afrikansk snubbe bärandes på ett flak krossade tomater stannar mig.

- Hello
Jag: - Hello
Han (med sitt bredaste leende): - Where do you live?
Jag: - Here (pekar mot a-porten)
Han: - Bla bla (oklart)
Jag: - You like tomatoes?
Han: - Yes I wen to the supermarket and wanted to buy something. (?) Can I cook for you?
Jag: - No thanks, I´m cooking myself. Have to go (försöker gå)
Han: - So when can I see you? Can I talk to you?
Jag: - Yes, you can talk to me when you see me.
Jag går.
Han: - Can´t I have your number?
Jag: No thanks, gotta go. Bye.


Dom är ju inte blyga iallafall.

Och det är inte första gången jag blir uppraggad av den mörkare variant av snubbar här i närheten, första gången vid cykelskjulet, andra gången på väg hem från ICA och nu i korridoren utanför tvättstugan.


Aja.

Jag håller faktiskt på och lagar mat. Har paj i ugnen. Ska undersöka hur den mår.

Trevlig fortsatt måndag.






e



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0