Över nu..?


Jobb igår, barhelg vilket är ovanligt och jävligt kul.
Bar ikväll igen då alltså.

Imorse infann hon sig för att ikläs nalledräkt, på Harrys, omkring nio imorse.
Det va lite segt.
Vaggade runt i en timme i Stadsparken vid invigning av nappträdet.
Vaggade tillbaka till Harrys.
Åt.
Hem och sova.
Satte klockan på 45 min.
Somnade och vaknade tvärt och kände mig som jag hade blivit överkörd av en buss.
Satte fram larmet en halvtimme.
Sov.
Vaknade.
Busskänslan var kvar.
Låg kvar i sängen i en halvtimme till.
Men det lyste helt undebart av solbrilleväder i mitt gula vardagsrum på andra sidan hallen så till slut kröp jag mödosamt in i duschen.
Och nu har jag preparerat mig med lite gamla kent-godingar.
Det va det som behövdes.

Stan ska det bli.

Det är lördag.
Solen skiner.
Det är typ 8 plusgrader.

Är vintern över nu...?




//e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0